keskiviikko 10. toukokuuta 2017

LIIAN TERVE PÄIVYSTYKSEEN, LIIAN KIPEÄ KOTIIN

Heh, kaksi vuotta lähes tauotta pyörittelin ajatusta blogissa päässä ja kun sen viimein tein, niin unohdin sen välittömästi muutamaksi viikoksi :D Käytin kaiken energiani blogin tekemisen jälkeen vaatteiden hinnoitteluun ja kirppikselle kuskailuun. Kun se rumba puolestaan oli ohi, lapset sairastui..

Mä turhauduin heti, kun huomasin lasten olevan TAAS KERRAN kipeänä. Olin kuitenkin suht tyytyväinen, kun kummallakaan ei näyttänyt aluksi olevan muuta kuin vuotava nenä ja huonosti nukutut yöt. Kuitenkin melkein viikko nuhailun jälkeen Einolle nousikin kova kuume ja kaupanpäällisiksi vielä korvatulehduskin.. Puhumattakaan ihan hirveästä yskästä. 

Siitä päästäänkin siis mun oikeaan asiaani. Miksi ihmeessä korvatulehduslasta ei saisi viedä päivystykseen?  Mä tosi usein kuvittelen liikoja ja pääni sisällä saan pyöriteltyä itselleni jos jonkinnäköisiä diagnooseja. Joten kun Eino alkoi haroa korviaan ja kuume nousi(39.5) kysyin sairaanhoitajaystäväni mielipidettä päivystykseen lähtemisestä. Hänen mielestään olisi riittänyt, että olisi annettu lisää lääkettä ja nukuttu aamuun. Mä kuitenkin jäin miettimään, että haluaisin pojalle jo lääkkeet. Päätin varmistaa vielä eräästä fbn mammaryhmästä muiden mielipiteitä päivystykseen lähtemisestä. Lähestulkoon kaikki olivat sitä mieltä ettei mun todellakaan kannata lähteä enää siihen aikaan päivystykseen (kello oli siis 22) ja kertoivat kuinka ovat itkevää lasta hyssytelleet koko yön sylissään valvoen. 
Edelleen epäilytti ja alkoi jopa ihmetyttää, miksi kärsivää lasta ei saa viedä päivystykseen? Ymmärrän, että ensisijaisesti sinne mennään hengenhädässä, mutta eikai kukaan anna pienen lapsen kärsiä niin ja vielä turhaan?
Soitin kuitenkin vielä päivystykseen ja kyselin lupaa lähteä sinne, minkä he myönsivät välittömästi ja kehottivat oikein tulemaan. 

Päästiin päivystykseen ja se oli alle tunnin reissu. Saatiin myös lääkkeet samantien. Sain siis 12 tuntia nopeammin lapselleni helpotusta. Olen siis hieman hämilläni.. Miksi pitää odottaa?

Pakko myös vielä mainita tähän miten ihania ihmisiä siellä olikaan töissä! Jokainen lääkärin ja sairaanhoitajien tapaaminen oli miellyttävä kokemus :) Tämänlaisia lääkärireissuja ottaisin mielelläni jatkossakin!


Vointi täällä on edelleen aika heikko, mutta tänään jaksettiin jo hieman leikkiä ja hymyilläkkin <3




NONIIN JOTEN KERTOKAAS ÄIDIT JA MIKSEI MUUTKIN.. MILLOIN VIETTE LAPSENNE PÄIVYSTYKSEEN, MISSÄ TEIDÄN RAJANNE MENEE?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jos sitä kerran kuussa.

Voi miten tää työnteko vie mun kaikki mehut. Sitkun on vapaata, niin haluaa vaan nauttia perheen ja ystävien seurasta. Mulla alkaa ensiviiko...