torstai 18. toukokuuta 2017

Prinsessavaippakakku

Tein mieheni siskolle vaippakakun hänen yllätysbabyshowereilleen. Samalla kakkua tehdessä räpsäsin pari kuvaa, jos jotain kiinnostaa ohjeet tälle projektille <3


Mä kävin ostamassa tätä kakkua varten osan koristeista ikeasta, koska huomasin muutama viikko aikaisemmin, että sieltähän löytyy vaikka mitä kaikkea ihanaa askarteluihin ja vaikka juhliinkin! Loput koristeista joita ei saanut ikeasta hankin k-marketista. 



1. Ihan ensiksi tarvitaan yksi vessapaperin ja yksi talouspaperin tyhjä rulla. Ne teipataan yhteen ja niistä tulee siis koko kakun runko. Normaalisti nämä kiinnitettäisiin kuumaliimalla pyöreeseen pahvialuseen, mutta mulla oli ikeasta ostettu tarjotin jonka päälle kasasin kakun. Se ei siis ollut mitenkään kiinni rullassa, mikä hankaloitti alkua hieman.


2. Seuraavaksi aletaan rullaamaan vaippoja ja mulla oli alimman kerroksen syvimmällä olevat vaipat kumilenkeillä kiinni. 


3. Näihin on joillain sivuilla hyvin tarkat ohjeet, kuinka monta vaippaa mihinkin kierrokseen tulee, mutta mä ainakin laitoin niin monta vaippaa että se menee nätisti ja vaippojen väliin ei jää koloja. Kun  Mutta siis, ekaan kerrokseen tulee kolme kierrosta vaippoja, seuraavaan kaksi ja ylimmässä on vain yksi kierros. Huh olipa vaikeesti selitetty :D

4. Kun koko kakku on saatu kasattua, on aika kiertää vaippojen ympäri narua ja solmia niillä kiinni. Sen jälkeen voi leikata nuo kumilenkit alta pois.



5. Enää ei olis jäljellä muuta kuin koristelu. Eli mun lempparikohta! Tähän kakkuun mä ostin siis koristenauhat ja nuo pahviperhoset ikeasta. Mukaan tarttui myös viimemetreiltä noita tekokukkia joista mä vaan leikkasin vähän vartta pois ja taiteilin niitä tuonne sekaan.


En muistanut  enää kuvata siinä vaiheessa kun lisäsin lopuksi vielä pienet tossut ja kukkapannan jotka kävin hakemassa h&m:ltä. Ne oli niiiin ihanat ja kruunasi kyllä tuon kakun.



Voi ei kun mun tekis mieli alkaa tekemään jo uutta! Ei kellään olis tarvetta, mä oon jo ihan valmis :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jos sitä kerran kuussa.

Voi miten tää työnteko vie mun kaikki mehut. Sitkun on vapaata, niin haluaa vaan nauttia perheen ja ystävien seurasta. Mulla alkaa ensiviiko...