keskiviikko 14. kesäkuuta 2017

10 ihanaa muistoa sinusta - Kuvahaaste vauvan vanhemmille!

Mun ystäväni Jenna kirjoittaa blogia nimeltään Enemmän kuin äiti ja aloitti siellä tämmösen kuvahaasteen. Jes mä näköjään opin koko ajan uutta ja nyt tosta blogin nimestä pääsee sinne hänen sivuillensa tai tarkemmin sanottuna tähän kyseisen haasteen alkuun. Mulla on nyt niin hyvä fiilis että pakko alottaa tää homma :D

Mä en olis edes uskonut että tää herättää mussa näin vahvoja tunteita, mutta jep. Tajusin jotenkin tän ansiosta et eihän hittolainen mulla ole kohta täällä enää ollenkaan vauvaa vaikka just oli kaks! Muttamutta aloitetaanhan sitten...



1.Kun olit vielä masussa

Eino
Hassua miten esikoista odottaessa odotti niin kovin paljon, mutta toisaalta ei tiennyt yhtään mitä oli edessäpäin. Mä tein Einon raskausaikana ihan hirveesti pitkiä päiviä tarjoilijan hommassa ja mietin edelleenkin ihmeissäni, että miten mä pystyin siihen. Nää oli myös viimeisiä hetkiä Ollin kanssa kahden. Voi miten ikävä mulla välillä onkaan niitä laiskoja iltoja kun maattiin vaan ja katottiin telkkaria :D Myös Einoa odottaessa mun rakkaat ystävät piti mulle babyshowerit <3



Onni
Onnin odotusaika meni jotenkin paljon nopeammin. Mä en ikinä edes tiennyt mitkä viikot mulla oli meneillään, kun en jotenkin vaan jaksanut seurata niitä. Oli hassua odottaa vauvaa kun oli vauva jo entuudestaan :D Jännitin tietty kovin paljon tulevaa, mutta toisaalta osasin myös jo odottaa mitä odottaa :D Onnin odotus oli kyllä paljon raskaampi ja kivuliaampi vaikka sainkin sen olla kotona. Vaikka mä olin ihan rikki, me yritettiin koko ajan tehdä kaikkea kun jotenkin ajateltiin etteihän kahden lapsen kanssa pysty sitten mitään tekemään. No kyllä pystyy :D




2. Vain hetki ennen h-hetkeä

Eino
Parina iltana peräkkäin mua supisteli, mutta kun me viimein lähdettiin sairaalaan mä jotenkin silti aattelin että tullaan vielä takaisin kotiin. Niin ei kuitenkaan käynyt. Mä en ikinä unohda sitä innostusta mikä mulla oli kun istahdin autoon ja lähdettiin ihan tosissaan ajamaan kohti sairaalaa ja vielä jäätiin sinne!

Onni
Voivoi.. Leivoin Einon syntymäpäivänä illalla kakkua, jota Ollin äidin miehensä kanssa piti tulla seuraavana päivänä syömään. Mun perhe oli sen illan meillä vahtimassa Einoa kun Olli puolestansa oli kaverinsa tupareissa. Muistan miten mä tiesin jotenkin alitajunnassani että kohta lähdetään. Valvoin kuitenkin yöllä ja odotin Ollia kotiin. Taidettiin saada tunti unta ja sitten lähdettiinkin taksilla kohti sairaalaa. Onneksi mun sisko pääsi meille hakemaan Einoa.

Mulla ei valitettavasti näistä hetkistä ole yhtään julkaisukelpoista kuvaa :D 

3. Ensimmäinen kuva sinusta
  
Ei ole olemassa mitään täydellisempää, kuin se hetki kun saa ensimmäisen kerran lapsensa rinnalle. Voi luoja, kaikki se kipu ja tuska mitä on just kokenut unohtuu aivan täysin.

Eino

Onni


4. Lahjoja vastasyntyneelle

Eino&Onni

Kun Eino syntyi, me saatiin hirveet määrät lahjoja ihan jokapuolelta. Onnin syntyessä niitä ei tullut juuri laisinkaan :D  Kuvan yökkärit pojat sai mun äidiltä. Ei kylläkään ollut mitkään varsinaiset lahjat vastasyntyneille mutta kuitenkin :D





5. Pienet pienet jalat

Eino
Harmittaa ihan hirveesti, mutta kaikki mun ottamat kuvat Einosta vastasyntyneenä on jumissa mun uutta akkua kaipaavassa vanhassa puhelimessa ja mun täytyy tyytyy näihin mitä oon jostain syystä tallentanut koneelle.


Onni
Musta tuntuu kun mä olisin vasta eilen ottanut nää kuvat. Aika menee ihan liian nopeesti! Onni on tässä kuvassa vasta ihan muutaman päivän vanha<3



6. Kun sait nimesi

Eino
Meillä lähti Einon kohdalla hiukan käsistä ja loppujenlopuksi pikkutyyppi sai viisi kummia. Meillä oli koko raskausajan vähän vääntöä nimestä. Etunimi tuli Ollin edesmenneeltä isoisältä ja toinen nimi me ihan oikeasti arvottiin :D Kuvassa on Eino rakkaan kummitätinsä sylissä, kenestä tuli myös Einon sylikummi. ps. ehkä paras päätös ikinä tehdä tästä naisesta kummitäti, oon niin onnellinen että mun lapsilla on tämmösiä niiden elämässä<3

Onni
Onni sai myös monta kummia, yhden vähemmän kuin Eino. Onnin nimestä me myös väännettiin viimiseen asti ja loppujen lopuksi Olli sai tahtonsa läpi. Mun ehdotus tuli toiseksi nimeksi. Tää kuva on otettu ristiäisten jälkeen. Onnin ristiäiset oli aivan ihanat. Ollin sisko josta tuli myös kummi soitti kitaraa ja lauloi Anna Puun mestaripiirroksen. Se oli yks mun elämäni ehkä kauneimpia hetkiä<3


7. Ensimmäinen hymy

Mä en oo saanut kuvia ihan ekoista hymyistä ja en edes oo ihan satavarma milloin on ollut ihan oikea eka hymy ja koska on ollut vaan ilmavaivoja :D 
Eino

Onni


8. Vaunulenkillä

Heh, molempien raskausajan mä vannoin alottavani liikkumaan heti kun vauva syntyy. Toisin kävi. Oon ihan surkea liikkuja. Molemmat kuvat on otettu ruissalossa. Sinne me jotenkin raahaudutaan aina muutaman kerran vuodessa.

Eino

Onni

9. Valmiina juhliin

Voi miten paljon mä oonkaan nauttinut alusta asti näitten lasten pukemisesta juhliin. Tähän alle mä voisin laittaa varmaan miljoonia kuvia :D

Eino




Onni


10. Ensimmäinen kesä

Eino
Einon ekan kesän aikana me muutettiin uuteen kotiin, käytiin Tukholmassa, oltiin pihalla paljon ja vietettiin hirveesti aikaa mun vanhempien luona. Odotettiin myös ihan hirveesti syntyväksi mun hyvän kaverin vauvaa ja juhlittiin mm hänen babyshowereitaan kesäkuussa. 



Onni
No nythän ei olla edes vielä kesän puolivälissä, mutta ollaan me jo ehditty jonkin verran tässä touhuta. Muutama viikko takaperin oltiin Helsingissäkin käymässä. Onni tykkää leikkiä paljon hiekkalaatikolla veljensä kanssa. Ja muutaman viikon päästä he jäävätkin veljensä kanssa isin hoiviin kotiin kun mä meen töihin. Siinä varmasti riittää ihmeteltävää :D


Voi millä haikeudella mä tätä kirjoitinkaan.. Mulla ei ihan oikeesti kohta enää ole vauvaa täällä ja uutta tuskin enää on tulossakaan. Toisaalta ihanan helpottava ajatus, mutta samalla kyllä saa itkua pidätellä. Mä laitan nyt tähän loppuun vielä ohjeet tätä haastetta varten jos joku kiinnostui. Mä en haasta ketään, kun eipä hirveesti ole ketään tuttuja jotka edes kirjottaisivat blogia :D ..Paitsi tän haasteen luoja :D


Ohjeet haasteeseen:

1. Haasteeseen saa tarttua vapaasti, kunhan mainitsee haasteen alkuperän eli Enemmän kuin äiti -blogin ja laittaa linkin alkuperäisestä postauksesta.

2. Linkkaa oma kuvahaasteesi alkuperäisen postauksen kommenttiosioon.

3. Halutessasi haasta yksi tai useampia bloggaajia.






2 kommenttia:

Jos sitä kerran kuussa.

Voi miten tää työnteko vie mun kaikki mehut. Sitkun on vapaata, niin haluaa vaan nauttia perheen ja ystävien seurasta. Mulla alkaa ensiviiko...