torstai 8. kesäkuuta 2017

LOPPU ÄITIEN YKSINÄISYYTEEN

Mä olen tässä muutaman viimevuoden aikana huomannut kavereideni ja eri vauvaryhmien kautta, että tosi moni äiti on jäänyt aika yksin lapsen synnyttyä. Monet ovat kertoneet, että ystävillä ei enää yhtäkkiä vauvan synnyttyä olekkaan enää aikaa raskausajan lupauksista huolimatta. Olen mä tähän ilmiöön itsekin törmännyt omassa elämässäni, mutta onneksi tosi harvan kaverin kohdalla. 

Saattaa myös olla, että ystäviä on paljon, mutta kellään ei ole lapsia. Jotkut asiat kun ovat vaan sellaisia, että niistä haluaisi puhua sellaiselle joka tosissaan ymmärtää mistä puhuu.

Mä ajattelin kirjoittaa siitä, miten mä oon tutustunut mun rakkaisiin äitikavereihin. Toivottavasti tästä on hyötyä myös muille.

1.Vanha tutun tutun tuttu.
Kuulin mun vanhan tuttuni odottavan esikoistaan vähän Einon syntymän jälkeen. Mietin tosi kauan, että kehtaanko mä nyt edes olla toiseen yhteydessä, kun ei kerran ikinä olla mitään kavereita oltukkaan. Mä kuitenkin rohkaistuin ja kyselin onko hänellä tarvetta Einon vanhoille vauvanvaatteille ja turvakaukalolle. No kyllä oli, ja meistä tuli todella hyvät ystävät sen myötä <3 
Tää sama on itseasiassa tapahtunut myös toistepäin ja mun seinänaapurini otti muhun yhteyttä vuosien jälkeen kun muisti että ollaan lapsina leikitty yhdessä. Voitte vaan kuvitella miten paljon me hänen kanssaan ollaankaan tekemisissä. 

2. Äitien tinder - MOMZIE
Mä ehkä eka vähän naureskelin koko hommalle. En kai mä nyt ala ketään tuntemattomia näkemään jonkun hölmön sovelluksen kautta? No aloin kuitenkin. Sitä kautta löysin alle kilometrin päästä ihanan äidin, jonka kanssa me ollaan yhteydessä valehtelematta melkein joka päivä!  

3. Instagram
Eikai instasta nyt voi alkaa kavereita etsimään? Voi! Mä seurailin jonkin aikaa yhtä äitiä ja vaikka hänen tilinsä olikin mun mielestä tosi mielenkiintoinen, en olisi ikinä uskonut että me voidaan olla niin samanlaisia! Laitoin viestiä hänelle directin kautta ja sovittiin kahvitreffit. Silloin mä pelkäsin ihan hirveesti että nolaanko mä itteni ihan kunnolla, mutta tää ihana nainen olikin tosi onnessaan siitä että mä lähestyin häntä. 

4. Facebookin mammaryhmät 
Ei! Ne eiihan välttämättä olekkaan täynnä vaan hormoonihuuruissaan kiukuttelevia äitejä, vaan siellä on oikeesti ihan hyviäkin juttuja. Näissä näkee aina välillä sellaisia alotuksia johon sai kertoa itsestään ja jos jotain kiinnosti, niin tykkäsi sun kommentista ja sitten alettiin juttelemaan. Mä aloin juttelemaan tätä kautta uudestaan sellaisen äidin kanssa johon törmäsin jo aikasemmin momziessa, mutta me kadotettiin sitten toisemme :D Nähtiin juuri ekan kerran ja oon ihan yllättynyt miten mun äititreffit on menny joka kerta näin putkeen!

5. Ihan vaan sattumalta
Tapasin bussissa edellispäivä tosi ihanan oloisen äidin, jonka kanssa me juteltiin matkan ajan, mutta bussi oli jotenkin ihan liian nopeasti perillä ja siinä kiiressä kun alettiin ulostautua sieltä en enää tajunnut tehdä asialle mitään :D Näin myös viimekesänä neuvolaan tullessani mun vanhan yläastekaverin joka oli juuri lähdössä sieltä pois. Mikä sattuma ja he pitivät raskautta edelleen salassa. Voi olla että me oltaisiin muutenkin oltu yhteydessä kun olisin kuullut hänen olevan raskaana, mutta oli se silti aika moinen tuuri. Tällä hetkellä me asutaankin samassa talossa:D

Tässä oli mun esimerkkejä siitä miten helposti voi löytää uusia ystäviä. Musta tuntuu, että se saattaa olla jopa helpompaa kun on lapsia. Näiden lisäksi mä voisin uskoa että mm lasten harrastuksissa saattaisi törmätä muihin vanhempiin. 

Jos on yhtä kova jännittämään kuin minä tai muuten vaikka tosi ujo, kannattaa valita semmonen paikka ensitreffeille missä on jotain tekemistä. Esim hoplop tai leaf areenan mehukattimaa on aika hyviä paikkoja tälläseen. Nyt kesällä myös vaikka puistotreffit on aika kova sana! 


Toivon niin paljon että tästä joku nyt saisi uskallusta ja löytäisi yhtä ihania ihmisiä elämäänsä :) Eli eikun vain hommiin :) 

<3: Jassu 

2 kommenttia:

Jos sitä kerran kuussa.

Voi miten tää työnteko vie mun kaikki mehut. Sitkun on vapaata, niin haluaa vaan nauttia perheen ja ystävien seurasta. Mulla alkaa ensiviiko...